Сліпий тест для аудіо апаратури і комплектуючих. Що таке "сліпий тест"? Реалії та міфи.

Музика - це філософія, де чоловік і жінка, правда і брехня, святість і перелюб гармонують в одному музичному творі.
Проводячи різні навчання у себе в офісі для своїх співробітників, стосовно утворення звуку, формування акустичних хвиль та їх поширення в різних середовищах, вимірювання амплітудно-частотних характеристик (аббр. АЧХ), тих або інших акустичних систем, роз'яснюючи їм, "...Як космічні кораблі борознять Великий театр..." (цитата з фільму "Операція "И" та інші пригоди Шурика", 1965 р.), доводиться вдаватися до тези, що не існує в світі такого приладу, який би міг виміряти якість звучання музики симфонічного оркестру, аромат парфуму, красу фарб картини художника, ніжність і шовковистість жіночого тіла, вишуканий смак приготованого блюда кухаря...
Це здатний зробити "Сліпий тест" або "тест на слух". Так, що ж таке "Сліпий тест"? Міф це чи реальність?
Для того, що б почути певний звук, потрібну ноту, конкретний музичний інструмент, серед загального хаосу і/або гармонії всіх звуків під час "Сліпого тесту", необхідно забезпечити цілий комплекс заходів, поєднання яких іноді просто неможливі, з різних причин. Тут можуть грати безліч факторів. Для початку... потрібно закрити очі...
Наведемо наприклад найпоширеніші і банальні помилки, для такого прослуховування:
- - фізичні та психометричні: неправильні або не підготовлені акустичні та геометричні параметри приміщення і розташування в ньому слухачів;
- - психологічні: втома від робочого дня, незалученість в процес прослуховування, домашні та інші турботи, скептицизм, фобії, неправильно підібраний музичний репертуар;
- - непрофесійність: безграмотний підбір аудіо обладнання, не дружелюбність, тих чи інших брендів, не відповідність затребуваним характеристиками, того чи іншого обладнання, не правильне поєднання периферійних комплектуючих і коннекторів, поєднання перерахованих вище факторів;
- - економічний: низький відсоток українських і зарубіжних меломанів і/або аудіофілов, готових заплатити, найчастіше, не малі гроші за високоякісне музичне обладнання, кабелі, аксесуари і приміщення для "сліпого тесту".
Я, Ковальов Олексій, не просто так згадав анатомо-фізіологічну систему про п'ять основних органів почуттів людини: слух, нюх, зір, дотик, смак. Крім шостого почуття (вестибулярний апарат), є і сьоме... Але, це не інтуїція і не "містичне" провидіння майбутнього. Це відчуття навколишнього середовища внутрішніми органами. Як людина, так і тварини, що реагують на коливання Землі і природи. Таким чином, досвідчені звукорежисери і звукооператори здатні впливати на наше підсвідомість за допомогою використання акустичних хвиль, яких ми не чуємо: виверження вулканів, землетрус, наближення цунамі, пересування в повній темряві предметів, зокрема, комах.
З приводу темряви і з приводу закритих очей... Як відомо, ми маємо 5 основних органів почуттів і якщо один з них виключити, то інші починають працювати більш ефективніше. Таким чином, закрийте очі і, буквально, через кілька секунд (іноді до 1 хвилини) ви зможете почути щось нове в музиці, яку слухаєте кожен день. При цьому ваш мозок повинен бути чистий, як і сечовий міхур. Лише тоді в голові звучить музика та, що ви чуєте. ...І це не факт! Так як сприйняття звуків - суб'єктивно.
Тому, коли мені розповідають або я читаю форуми, де "дідуся" - професійні музиканти і звукорежисери після шестигодинного прослуховування акустичного кабелю за 3000$ на аудіо обладнанні за 1500$ стверджують, що "китайський", або ще гірше, вітчизняний виробники звучать однаково, а іноді навіть краще - я сміюся... No comments.
По-перше, у більшості музикантів "дідусів-професіоналів" притаманне професійне захворювання слухового каналу. У звукорежисерів і звукоінженерів дана проблема більш актуальна з-за постійної дуже високій гучності музики і надмірного звукового тиску. По-друге, відіграє роль "стада", коли один сказав: "Так!!! Супер! Це круто звучить, а то немає...", багато його підтримують і тільки один скаже: "Ні, що ви? Ось це - те, що треба...". По-третє, на рішення незалежних "експертів" впливають (вище згадані): фізичний, психометричний, психологічний, професійний, економічний та інші фактори. А по-четверте - корупція, коли всі тести, особливі думки, позитивні та негативні висновки і відгуки "покупців" оплачено великими торговельними організаціями і є способом заробляння грошей "псевдо блогерами".
Я завжди стверджую, що перед покупкою системи домашнього кінотеатру або будь-якого аудіо/відео обладнання (ресивер, підсилювач потужності, акустична система, акустичний або міжблочний кабелі) потрібно побачити, помацати, а головне, послухати комплект, який ви хочете купити. В крайньому випадку, можна довіритися досвіду фахівця інсталяційної компанії HiFi Cinema Ukraine.
Мені іноді кажуть мої покупці: "Я купив вініловий диск і хочу почути, то... що я хочу". Це можливо, навіть в ідеальному випадку, тому що купити хорошу музику, це теж саме, що купити хорошу картину або хороший віскі. Головне - це знайти їм застосування. А сліпе тестування може допомогти вам визначитися з вибором.
Музика - це філософія, де чоловік і жінка, правда і брехня, святість і перелюб гармонують в одному музичному творі.
Вердикт з приводу сліпого тестування акустики, акустичного обладнання та кабелів:
+ + + + + Найкраще визначення якості звучання аудіосистеми і аксесуарів;
- - - - - Величезна кількість брехні і "піару" (PR) в інтернеті.
- Відео проектор OptomaВідео проектор Optoma для будинку, для навчання, для презентацій, для кінотеатру, для офісу, ультра портативні, короткофокусні, мобільні, широкоформатні, інсталяційні.
- Центральні канали Klipsch Reference Premiere RP-404C II, RP-500C II, RP-504C IIКомпания Klipsch в серии акустики Reference Premiere предлагает вниманию своих покупателей несколько моделей центральных каналов: RP-404C II, RP-500C II, RP-504C II. Следует отметить, что это высококачественные колонки, обладающие максимально детализированным и сбалансированным звуком, дизайн которых гармонично впишется практически в любой интерьер.