Продавець HiFi Cinema Ukraine Інсталяційна компанія розвиває свій бізнес на Prom.ua 10 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Кошик
43 відгуків
promo_banner
"HiFi Cinema Ukraine" інсталяційна компанія
+380 (67) 803-21-84мобільний KyivStar
+380 (95) 918-35-01мобільний Vodafone UA
Додати відгук
Кошик

Налаштування програвача вінілових платівок, установка тонарма і юстирування звукознімача

Налаштування програвача вінілових платівок, установка тонарма і юстирування звукознімача

Налаштування програвача вінілових платівок, установка тонарма і юстирування звукознімача.

"... В цій інформативній статті ми торкнемося багато аспектів, що стосуються вінілу, від його походження і аж до налаштування програвача грамплатівок. Сподіваюся, ви отримаєте багато корисної інформації і задоволення від прочитаного!

Грамплатівка - що це?

Отже, для багатьох вінілові платівки як музичні носії морально застаріли. Незважаючи на це, сумарно в рік виробляється більше десяти мільйонів платівок по всьому світу, а продається ще більше.

 Грамплатівка (частіше просто пластинка; жарг. пласт, вініл, диск, плита від польськ. plyta) — аналоговий носій звукової інформації — диск, на одній або на обох сторонах якого тим або іншим методом нанесена безперервна звивиста канавка (доріжка), форма якого (глибина і ширина) модулирована звуковою хвилею.

На фото нижче: Різні формати грамплатівок: 30 см з 45 об/хв, 25 см з 78 об/хв і 17,5 см з 45 об/хв.

Для «програвання» (витягання звуку) з грамплатівок використовуються спеціально призначені для цієї мети апарати: грамофони, патефони, надалі электрофоны і електропрогравачі. А зараз і «вертушки» (Жаргон, просторіччі. Похідне слово від «вертіти», тобто відтворювати грамплатівки)!

При русі по доріжці грамплатівки, голка програвача починає вібрувати (оскільки форма доріжки нерівномірна площині пластинки вздовж його радіуса і перпендикулярно напрямку руху голки, і залежить від записаного сигналу). При вібрації голки, електромагнітна котушка звукознімача виробляє електричний сигнал, який посилюється підсилювачем і далі відтворюється динаміками, відтворюючи звук, записаний в студії звукозапису.

Слова «грамплатівка» і «грамзапис» є скороченнями від «грамофонна платівка» і «грамофонна запис», хоча самі грамофони вже давно широко не використовуються. В кінці XIX та протягом XX століття грамплатівка була (до витіснення її в середині 90-х компакт-диском) найпопулярнішим засобом поширення аудіозаписів, якісним і доступним.

Головним достоїнством грамплатівки було зручність масового тиражування шляхом гарячого пресування, крім того, грамплатівки не схильні до дії електричних і магнітних полів. Недоліками грамплатівки є схильність до температурних змін та вологості, а також властивість пластинок при постійному використанні зношуються (втрачати свої аудіо характеристики).

Зараз в музичній індустрії тенденція повернення до старого доброго "вінілу".

До здивування гігантів звукозаписної індустрії, покоління, народжене c компактними навушниками у вухах, з легкістю розлучається з надсучасними Hi-Res плеєрами, розкуповує вінілові платівки і слухає аналоговий звук з домашніх колонок.

Музична індустрія, в свою чергу, з радістю вхопилася за можливість видавати альбоми на носіях, з яких нелегально скопіювати інформацію не так-то просто. Сучасні зірки почали випускати нові релізи не тільки у форматі Hi-Res (DSD) і MP3, але і на платівках.

Виготовлення

Класично, звук із магнітної фонограми, з допомогою спеціальної апаратури перетворюється в механічні коливання різця, який нарізає на шарі матеріалу концентричні звукові канавки. На зорі грамзапису фонографические запису нарізалися на воску, згодом — на фонографічної фользі, покритої нитроцеллюлозой, надалі фонографічна фольга була замінена мідною фольгою.

Нанесення доріжок на дуже тонкому шарі аморфної міді, що покриває ідеально рівну сталеву основу, дозволило значно підвищити точність відтворення записаного сигналу, що призвело до помітного поліпшення якості звучання фонографічних записів. Ця технологія, розроблена фірмою Teldec в кінці 70-х років і відома під назвою DMM (Direct Metal Mastering), застосовується до цих пір.

Технологія DMM (Direct Metal Mastering)

Отриманий мідний диск призначений для того, щоб отримувати з нього методом гальванопластики в кілька послідовних етапів необхідної кількості нікелевих копій як з позитивним, так і з негативним відображенням механічної фонограми. Виготовлені на останньому етапі негативні копії називають матрицями, які служать основою в процесі пресування вінілових платівок, проміжні нікелеві копії прийнято називати оригіналами.

В гальванічному цеху здійснюється виготовлення оригіналів і матриць. Електрохімічні процеси ведуться в багатокамерних гальванічних установках з автоматичним ступінчастим регулюванням електричного струму і часу нарощування нікелю зі спеціальним складом електроліту.

Деталі прес-форм виготовляються на верстатах з ЧПУ і проходять високотемпературну пайку в вакуум - за спеціальною технологією. Самі прес-форми забезпечують високу рівномірність температурного поля на формуючих поверхнях, малу інерційність температурного режиму, а отже, і високу продуктивність. З одного прес-форми може виходити десятки тисяч грамплатівок.

Матеріал для виготовлення грамплатівки — це особлива суміш на основі сополимера вініл-хлориду з вінілацетатом (полівінілхлорид) з різними добавками, для додання пластмасі необхідних механіко-температурних властивостей.

Висока якість змішування порошкоподібних компонентів досягається використанням двухстадийных змішувачів з гарячим і холодним змішуванням. У прес-цеху в прес подається розігріта доза вінілу вже приліпленими зверху і знизу етикетками, яка під тиском до 100 атмосфер розтікаються між двома половинками прес-форми, після остигання утворюючи готову грамплатівку. Далі відбувається обрізка країв диска, контроль і упаковка.

Перша грамплатівка, виготовлена після установки на прес нікелевих матриць, і потім кожна спеціально відібрана з тиражу, ретельно перевіряються за розмірними характеристиками і прослуховуються в спеціально обладнаних звукових кабінах. Щоб уникнути жолоблення всі відпресовані грамплатівки проходять необхідну температурну витримку, а перед упаковкою в конверт перевіряється зовнішній вигляд кожної грамплатівки.

Продажі вінілу

За даними RIAA (Американська асоціація компаній звукозапису - Вашингтон, США, 1952 р.), продажі вінілу вже пройшли свою нижчу точку понад 10 років тому. А зараз, відбувається досить стійке зростання продажів у всьому світі.

Можна виділити два основних ринку грамплатівок:

  • Первинний ринок;
  • Вторинний ринок.

На первинному ринку основними покупцями є меломани і аудіофіли, віддають перевагу музику на аналогових носіях. Саме темпи розвитку даного сегмента найбільш цікавлять звукозаписні компанії.

Зараз пластинки виробляються на так званому «важкому» вінілі, така платівка дійсно важка і важить 180 і більше грамів. Вважається, що ці грамплатівки забезпечують більший динамічний діапазон і менш схильні до вібрацій завдяки своїй масі і товщині. Якість штампування і самого матеріалу тут вище, ніж на звичайному вінілі. Хоча велика частина користувачів купують музику на сучасних носіях (чиї зручність, мобільність і зносостійкість, на порядок вище), проте багато меломанів і аудіофіли як і раніше купують вінілові платівки.

Вторинний ринок являє собою торгівлю колишнім у вживанні вінілом. У цьому сегменті відбувається торгівля колекційними зразками і приватними колекціями вінілу. В даний час вартість особливо раритетних пластинок може перевищувати кілька тисяч доларів.

Особливою увагою колекціонерів традиційно користуються перші випуски (так званий first press) пластинок (за їх краще звучання), а також платівки, випущені обмеженим тиражем, різні колекційні видання.

Оскільки зараз значна частина торгівлі ведеться через Інтернет, і покупець не може безпосередньо оцінити якість пропонованого товару (від чого вкрай істотно залежить як якість звучання, так і його ціна), то продавцями і покупцями використовується стандартна система оцінки пластинок, наприклад від «Goldmine».

Аналоговий програвач

Завдання налаштування в тому, що ви повинні вирівняти голку картриджа з доріжкою пластинки як можна ближче до того, як різець спочатку нарізає доріжку матриці.

Першою ланкою в ланцюжку пристроїв для відтворення звукової інформації, що зберігається у вигляді механічних коливань канавки пластинки, є звукознімач.

Найбільш поширеними є головки з рухомим магнітом (магнитодинамические) або тип ММ. Пояснюється це тим, що їх проста і надійна конструкція придатна для великосерійного виробництва. У разі зносу голки, вставку з голкотримачем можна замінити без застосування яких би то не було інструментів.

Основними вузлами є головка звукознімача і тонарм. Головка звукознімача містить перетворювач, голкотримач та голку. Проблеми, пов'язані з голкотримачем, поширюються на всі типи звукознімачів, тож після з'ясування вимог до звукознімачам мова насамперед піде про иглодержателях.

Параметри звукознімачів повинні задовольняти вимогам стандартів країн-виробників. В Європі це, як правило, німецький промисловий стандарт DIN45500. Ці вимоги відносяться до лінійним і нелінійним спотворень, а також механічним та електричним експлуатаційними параметрами. Одним з цих параметрів є вертикальний кут при записі і відтворенні.

Налаштування

Опора і вібрація

Дуже важливо встановити програвач надійно закріплену полицю або масивну стійку. Незалежно від конструкції підвіски столу програвача, деякі паразитні вібрації пройдуть і забруднять звук знизу до середини діапазону. Стійка повинна бути виставлена за рівнем (горизонтально) і на шипах.

Установка опори так, щоб, наскільки можливо, виключити вібрацію, допоможе мінімізувати звукову вуаль. Дуже чутливі до розташуванню,- вертушки без підвіски (віброзаглушення).

При програванні пластинок ми можемо доторкнутися до столу і відчути деяку вібрацію опорного столу, злегка торкаючись її кінчиками пальців. Якщо вібрація є, то це сильно погіршується наш звук.

Щоб отримати підказку, наскільки сильний ефект, поставте склянку води на опору (стійку) і поспостерігайте за поверхнею води при відтворенні музики, або ходьби навколо столу. Це - простий і наочний спосіб побачити, скільки акустичної та механічної вібрації досягає вашої системи. Пам'ятайте, що ваша система намагається відтворити модуляції доріжки, яка в 1000 разів тонше товщини вашого волосся.

!!! Не просте завдання в цій вібруючому середовищі.

Знайте, що заміна стійки на більш стійку позицію або заміна на більш фундаментальну-масивну, може призвести до очевидного зменшення в басі. Так як більш стійке розміщення має меншу кількість вібрації, підстава вібрує менше і тому менша кількість вібрацій повертається назад в систему.

!!! Це не помилка. Це поліпшення відтворення.

Чим важче і жорсткіше конструкція стійки, і чим більш інертною, тим краще буде звук. Прості стійки з супермаркету не дуже жорсткі.

Порада: Поекспериментуйте зі звуковими відмінностями від використання мату Sorbothane (синтетичний абсорбуючий полімер) замість шипів між програвачем і стійкою. Sorbothane частково ізолює, в той час як шипи посилюють зв'язок.

Про вібрації

З часом гвинти програвача можуть ослабнути, сприяючи появі паразитних резонансів. Знайте, що затягування надміру може деформувати сполучаються поверхні і погіршити ситуацію. Це правило працює для всіх гвинтів, що скріплюють разом, будь це картридж до тонарму або провід до корпусу. Конструкція деяких програвачів потребує налаштування ступеня кріплення деяких елементів; в цих випадках також дотримуйтесь рекомендацій виробника.

Порада: Розгляньте добавку віброізоляційного матеріалу між двома контактуючими частинами, щоб амортизувати вібрацію, особливо по великих площин. Ідея не в тому, щоб мати в'язкий інтерфейс, а щоб заповнити найменші зазори через допусків виробника. Демонтуйте частини, додайте дуже мала кількість будь нетвердеющей замазки, потім зберіть і притисніть, поки частини щільно не ввійдуть між собою в контакт.

Горизонтальна площина

Коли програвач не точно виставлений по горизонталі, це, зазвичай, надає найбільш негативний вплив на поведінку підшипників диска і динаміку тонарма, особливо помітно як працює антискейтинг (компенсатор скатывающей сили). Оскільки підшипник диска круглий і знаходиться в круглій втулці-шахті, не горизонтальність впливає на те, як підшипник ковзає по втулці; чим краще підшипник, тим менше вплив. З-за не виставлення програвача за рівнем звукові проблеми більше у поворотних тонармов і менше у лінійних (тангенціальні), які управляються двигуном.

Так що переконайтеся, що диск програвача і вузол тонарма виставлені по рівню. Не робіть цього на око - використовуйте точний рівень. Якщо диск нахилений, то налаштуйте підвіску (звичайно, коли у конструкції шасі є підвіска). Якщо вузол тонарма не горизонталей (що означає, що поворотний тонарм не вертикальний), то поверніть його вашого дилера для ремонту або заново вирівняйте його самі за допомогою тонких прокладок між вузлом тонарма і шасі.

Підшипник опорного диска

Тут ви можете зробити тільки одне, – замінити (або додати) мастило. Як часто і яку – потрібно слідувати рекомендаціям виробника. Підніміть диск, промокніть старе масло тканиною без ворсу (або всосите його чистою піпеткою або шприцом). Потім, щоб не передозувати (майже все місце під втулки підшипника займає шпиндель), обережно влийте нове.

Пасиковий привід

Деякі пассики посипаються тальком, щоб вони були гладкими (слизькими). Деякі повинні бути чистими, щоб мати м'яку поверхню (швидше матову, ніж блискучу). Щоб зберегти притаманну тягу, звіртеся з виробником щодо потреби та методу для очищення пассіка. Деякі програвачі, з-за їх двигунів, що вимагають прослизання пассіка при запуску і зупинці, так, що ці пассики, найбільш ймовірно, обсипаються тальком. Роки прослизання будуть зношуватися тальк і відполірують пассік до блиску. У цьому випадку замініть його оригіналом виробника.

Підвіска

Конструкції підвісок (виброразвязка) трохи розрізняються, тому, щоб налаштувати ваше підвішений шасі, дотримуйтесь інструкцій виробника. Користувачами і наладчиками постійно відкриваються прийоми, специфічні для кожного програвача, які можуть істотно поліпшити звук.

Налагодження тонарма

Тонарм в значній мірі вільний від регулювань і обслуговування. Закріпіть кріпильні гвинти. Перевірте, на типовому поворотному тонарме, що підшипники нормальні. Візьміться в місці кріплення головки і дуже, дуже м'яко спробуйте переміщати тонарм вперед і назад по довжині трубки і обертати. Якщо ви відчуваєте будь-який люфт, ви маєте серйозну проблему – його треба ремонтувати або міняти. Виключення – вільно підвішені або не поворотні тонарми, де, роблячи це, ви можете викликати випадання тонарма з опори.

Основне завдання налаштування в тому, щоб вирівняти голку картриджа з доріжкою пластинки як можна ближче до того, як різець спочатку нарізає доріжку матриці. Тобто, відстежити голкою те, що було прокладено різцем. Шлях руху потребує оптимізації у трьох різних площинах. Проте ідеальна настройка по всіх трьох неможлива, отже, її треба оптимізувати для кращого загального балансу. Остаточна установка повинна завжди робитися на слух і протягом тривалого часу прослуховування. Тільки тут потрібно знати, що кожна запис нарізається по-своєму. Тому, для повного балансу хорошого звуку по широкому діапазону пластинок знову оптимізуйте (або налаштуйте) ВТА (вертикальний кут проходження голки) для кожного запису, що деякі люди роблять, якщо вони мають просте регулювання ВТА на їх тонарме.

Три площини юстування наступні (будьте уважні, юстируется - голка, а не картридж). Спочатку, дивимося зверху, дугові переміщення картриджа впоперек пластинки повинні залишати голку в тому ж самому положенні по відношенню до доріжці, це - Бічний Кут Прямування (LTA), або Тангенциальность (Tangency). Якщо дивитися з боку головки, голка повинна бути перпендикулярна до доріжці, щоб не мати переваги одній стороні доріжки, по відношенню до іншої сторони це, - Азимут. Якщо дивитися з боку, голка повинна сидіти в доріжці перпендикулярно, це - Вертикальний Кут Прямування (VTA). Однак, VTA змінюється від запису до запису. Тому, ця юстирування, в більшій мірі, ніж це мало місце з іншими регулюваннями, повинна бути виставлена на слух.

Основні інструментальні засоби для налаштування - шаблон, датчик притискної сили (ваги), пластинка, яка не так цінна і є випадкова можливість її пошкодити, яскраве світло, який можна сфокусувати, де треба, не магнітна викрутка. Також зручні невеликі плоскогубці і лінза або монокуляри. Дуже важко зробити точний шаблон (не покладайтеся на точності шаблону, який поставляється разом з тонармом), купіть хороший. Якщо він точно не відповідає шпинделю, позбудьтеся від нього і встановити інший.

Початок

Надійно зафіксуйте опорний диск до шасі, як ви бачите на фото. Якщо він зможе обертатися протягом установки, ваші регулювальні вимірювання будуть не точні. Тільки переконайтеся, що така фіксація не змінила висоту або горизонтальність системи. Закріпіть головку звукознімача у тримачі (Шелле) і сам утримувач на трубці тонарма. Гвинти повинні бути закручені пальцями, цього достатньо, щоб картридж не випав, але він поки ще вільно ходить, щоб переміщатися.

 Завжди, де можливо, працюйте з захисним ковпачком голки.

  • Перший крок. Нульова точка.

  • Другий крок. Перша точка.

  • Третій крок. Outer null, зовнішня нульова точка.

  • Четвертий крок. Inner null або внутрішня нульова точка.

  • Схема показує, як вимірюється (в яких точках) ефективна довжина тонарма.

Хотілося б відзначити, що точна юстирування потрібно для будь головки звукознімача, але особливо вона необхідна для багато радісних голок, що мають складний профіль, що за своєю формою наближається до форми різця. Неправильне положення такої голки в канавці зводить нанівець всі переваги профілю голки і замість зниження спотворень перемикається на виході можна отримати цілий букет різних спотворень.

Необхідність точного встановлення голки показана на доданих сканах рис. 12 і рис. 6-7, дивимося нижче.

На картинці, outer null point - 120 мм, приблизно, і inner null point - 66 мм. Це ключ до вирішення в побудові шаблону.

На цих відстанях від центру диска (spindle) голкотримач (така тоненька трубочка в якій голка тримається) якщо дивитися зверху на нього:

  • повинен бути строго перпендикулярний радіусу.
  • пряма, що проходить уздовж голкотримача повинна бути дотичною до кола відповідного радіуса.

!!! Вертикальний азимут ставимо на око спочатку - тонарм повинен бути паралельний столу.

Бічний відхилення виставимо дзеркальця – кантелевир (голку) на нього поставимо. На фото показано, як налаштовується Azimuth. Якщо голка не криво посаджена, простіше всього по дзеркалу налаштувати азимут, при відключеному антискейтинге, ставимо картридж голкою на дзеркальце, і виставляємо його перпендикулярність. Дивитися треба на голку (збоку), вона повинна бути під кутом 15-20 градусів до поверхні пластинки (кут VTA, є в мануалі до картриджа).

Графік вимірів за рівняннями Баервальда, Лофгрена або Стівенсона. У разі використання шаблонів за Лофгрену або Стівенсоном для дотримання геометрії необхідно пересувати вертикальну вісь тонарма, що не завжди зручно.

У налаштованої (!) голівки при прослуховуванні навіть незайманого вінілу спотворення на частоті 400Гц в середині програвання зазвичай 0,5% - 1%. Це стандартно для поворотного тонарма.

Встановіть номінальну притискну силу. Потім зробіть юстування тангенциальности і азимута. Не отклонитесь від цієї послідовності, оскільки кожен крок впливає на подальший - змініть порядок, і установка буде неправильна.

На малюнку нижче показаний положення голки в канавці, бічний зріз. Тут ми бачимо правильне ставлення бічних стінок алмазної голки до лівої і правої канавці. Дотримання паралельності – запорука успіху при юстировке бічного відхилення!

Нижче на малюнку видно, як неправильно виставлений азимут. Підвищується знос картриджа із «запилюванням» пластівки.

Притискна сила

Це регулювання на тонарме врівноважує вагу тонарма і картриджа. Використовуйте ваги і встановіть притискну силу відповідно до інструкцій на картридж (остаточне налаштування робимо пізніше на слух). Якщо ви не маєте ваг, але тонарм має калібрований противагу, вимкніть механізм противоскатывающей сили або встановіть його на нуль. Встановіть противагу так, щоб тонарм вільно «плавав» паралельно диску і був у рівновазі.

Будьте дуже обережні з незахищеною голкою, тому що ви не можете робити цю регулювання з встановленим захисним ковпаком. Як тільки тонарм збалансований, закріпіть його в тримачі і, використовуючи калібрований противагу, встановіть притискну силу, згідно рекомендованому вазі вашого картриджа.

Азимут

Стара методика юстування з дзеркалом для азимута може добре працювати для деяких картриджів, але картридж з рухомою котушкою ручної роботи не піддаються цій юстирування досить добре. Голка може бути зміщена на кілька градусів від перпендикуляра до вершини картриджа.

Є два точних методу для налаштування азимута. Для отримання кращого звуку один метод використовує ваш слух, рухайте картридж в обох напрямках крихітними кроками. Досягніть того, щоб ви відчували максимальну ширину і глибину сцени і т. д. Недолік цього методу в тому, що поки ви не придбаєте достатній досвід, ви будете збентежені змінами в звуці, будьте терплячі і ретельно працюйте - це дасть вам найкращі результати.

"Дідусів" метод з захистом від дурня" вимагає використання вольтметра і тестовій платівки. Встановіть азимут так, щоб сигнал 1,000 Гц (!) був однаковий в обох каналах. Також, є відмінний прилад для ювелірної налаштування азимута: Clearaudio Azimuth Optimizer. Платівка йде в комплекті поставки. Фото нижче.

VTA (Вертикальний Кут Проходження голки)

Якщо ваш тонарм не має спеціального регулювання VTA, то головною неприємністю може бути регулювання висоти тонарма. Особливо якщо стійка тонарма встановлена на певну висоту тільки стопорним гвинтом. У таких конструкціях зміна висоти вимагає відпускання стопорного гвинта, що зазвичай призводить до того, що стійка тонарма стрімко падає, залишаючи вас в невіданні щодо початкового положення, від якого відштовхувалися, додаючи або зменшуючи висоту (я кажу про своєму гіркому досвіді). Втисните у зазор між ніжкою стійки і фланцем візитні або пластикові картки, так, щоб при звільненні стійка не впала. Або знайдіть/зробіть деталь, яка точно входить між кріпленням тонарма і фланцем. Дивіться керівництво по тонарму для рекомендацій по регулюванню висоти стійки.

Кращий підхід до поступової налаштуванні VTA - це прослуховування музики. Тонарм треба опустити на стійці, якщо звук в основному жорсткий і яскравий, з кволим басом або з відсутністю глибокого баса, різкими верхами і різким середнім діапазоном (ще, це може бути із-за недостатньої притискної сили). Спотворення затемнюють музичні деталі з низьким рівнем; отже, відзначається зниження динамічного діапазону. Короткочасні атаки можуть бути занадто гострі. Тонарм піднімаємо, коли чуємо млявий і приглушений звук, верху завалені, нижній регістр брудний і відсутній його чіткість, короткочасні атаки мляві.

Почніть з положення, коли тонарм знаходиться трошки нижче і мало - помалу піднімайте його, поки він не стане паралельний платівці і потім так, щоб задня частина картриджа була піднята. Тримайте пластинку з відомим вам фрагментом під рукою, де ви знаєте всі нюанси, щоб ви завжди могли повернутися до нього. Діапазони регулювання можуть бути вкрай широкі, принаймні, міліметрів 10 або навіть більше (в шарнірі тонарма). Не соромтеся, пограйте з повним діапазоном, щоб ви представляли діапазон зміни звуку.

Протискачувальна сила (тільки для поворотних тонармов)

Під час програвання прикладається балансує сила, протилежно спрямована природному тиску поворотного тонарма всередину. Безконтрольно залишена, голка буде тиснути на внутрішню сторону канавки, викликаючи спотворення як від неправильного позиціонування в канавці, так і від зсуву протилежного кінця голки всередині картриджа. Для того щоб відрегулювати це, опустіть голку на пластинку близько етикетки на широку доріжку вибігу. Збільшуйте противоскатывающую силу до тих пір, поки тонарм не почне повільно дрейфувати назовні, від етикетки. І знову, це повинно бути завершено на слух, коли ви слухаєте музику. Якщо розміщення звукового образу трохи не в центрі, або якщо музика не здається цілісною, експериментуйте з антискейтингом. Поспостерігайте за голкою, коли ви ставите її на доріжку. Рухається вона направо або наліво відносно корпуса картриджа. Це вказує, що протискачувальна сила або занадто велика або не достатня.

Точне налаштування

Отже, ви маєте три грубих регулювання: притискної сили, ВТА та азимута. Зміни в звуці при кожній з цих індивідуальних наладок можуть бути схожі. Тому для оптимізації необхідні всі три. На практиці, послідовно переходячи від однієї регулювання до другого і потім до наступним, домагаються балансу по оптимізації для всіх трьох. Під час роботи слухайте жіночий голос. Досягніть максимального вокального образу і реального відчуття персонажа.

Починайте з відхилення в малих межах від рекомендованої притискної сили картриджа. Занадто велика притискна сила, і ви зміщуєте котушку (або магніт) з центрального положення їх діапазону. Маленькі прирощення можуть бути близько 1/100-й грама або менше; але припустимі відхилення в + 0,2 грама рекомендації від виробника. Не хвилюйтеся щодо пошкодження пластинки від більш важкої ваги. Більшість пошкоджень пластинок (в діапазоні частот від середніх до високих) фактично викликано неправильним позиціонуванням при дуже невеликий притискної сили, ніж при занадто важкою (крім того, 0,2 грама понад норми - це зовсім не багато). Передбачається, що голка досить чиста і в хорошому стані. Коли ви робите знімання сигналу при найменшій притискної сили і при цьому отримуєте найкраще звучання (на сигналах помірних), то, можливо, ви маєте забруднену голку, погану пластинку, накопичення бруду в вашому картриджі або голка звукознімача має чутний знос.

Зміни в притискної сили можуть змінити ваші налаштування ВТА і азимута. Якщо азимут був спочатку налаштований на слух, експериментуйте з ним. Однак, якщо він відрегульований з допомогою апаратури, залиште його і займіться ВТА і притискною силою.

Ось, тепер основна робота зроблена. Остаточна налаштування займе дні або тижні і залежить від прослуховування системи в спокійній обстановці. Зрештою, деякі нюанси відтворення звуку від однієї пластини до іншої починають дратувати та псувати загальну картину хорошого звуку. Це може відбуватися від занадто легкою притискної сили до VTA. До речі, багато найбільш хороші картриджі термочувствительны. Коли дуже тепло, вони привносять каламуть, коли надто холодно, вони можуть створювати різкий звук. Потрібно враховувати пору року або температуру при різних регулюваннях. Крім людей, хто налаштовує ВТА на кожній платівці, більшість людей будуть щасливі з позицією VTA, яка є гарним компромісом для їх улюблених платівок.

  • Налаштування по 2 точкам на спеціальному шаблоні

Елемент схеми більший, тут видно оптимальне положення звукознімача щодо шаблону. Винос голки і юстирування кута заходу.

На цьому поки все.

Найкращий результат - це коли музика звучить для вас і дарує емоції! ..."

Інформація надана офіційним партнером компанією Music Hall від 23.10.2018 р.

Посилання на оригінальне джерело: https://www.musichall.com.ua/index.php?route=journal2/blog/post&journal_blog_post_id=2567

  • Центральні канали Klipsch Reference Premiere RP-404C II, RP-500C II, RP-504C II
    Центральні канали Klipsch Reference Premiere RP-404C II, RP-500C II, RP-504C II
    Компания Klipsch в серии акустики Reference Premiere предлагает вниманию своих покупателей несколько моделей центральных каналов: RP-404C II, RP-500C II, RP-504C II. Следует отметить, что это высококачественные колонки, обладающие максимально детализированным и сбалансированным звуком, дизайн которых гармонично впишется практически в любой интерьер.   
  • Підлогові колонки Klipsch Reference Premiere RP-6000F II і RP-8000F II
    Підлогові колонки Klipsch Reference Premiere RP-6000F II і RP-8000F II
    Klipsch Reference Premiere RP-6000F II і RP-8000F II - двосмугові підлогові колонки відомого американського бренду Klipsch. Це зразок високоякісної акустики преміум-класу, що призначений для використання в якості фронтальних каналів домашніх кінотеатрів або аудіосистем. Підлогові колонки RP-6000F II і RP-8000F II вирізняються детальним, динамічним і відмінно збалансованим звуком, а їхній строгий і лаконічний дизайн гармонійно впишеться практично в будь-який інтер'єр.

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner